Az Open House New York másik sétája, amin részt vettem New York Tribeca nevű negyedében mutatta be az ún. eltűnő hirdetéseket, vagyis azokat a hatalmas falra festett reklámokat, amik jellemzően a század első felében a város jellegzetességei voltak. Noha sok már alig-alig látszik, jelenlétük még mindig markáns.

A túrát Frank H. Jump vezette, aki évtizedek óta fényképezi az eltűnő hirdetéseket a városban. Blogján nagyon-nagyon sok érdekes kép és forrás található: http://www.fadingad.com/fadingadblog/

ads6.jpgA Tribeca nevű városrész neve egy rövidítés: Trinagle Below Canal, azaz a Canal street alatti háromszög. Ha egy városrésznek ilyen neve van New Yorkban, azonnal lehet tudni, hogy azt az ingatlanfejlesztők és ügynökök adták neki, hogy megkülönböztessék a környezetétől és a név által is kapósabbá tegyék a területek (ilyen pl. a SoHo – South of Houston, NoHo – North of Houston és a DUMBO – Down Under the Manhattan Bridge Overpass).

Tribeca az 1950-es évekig jellemzően ipari negyed volt, tele raktárakkal és elsősorban textilgyárakkal. Nagyon sok élelmiszer importtal foglalkozó cégnek volt itt épülete, a termékek közül kiemelkednek az olyan egzotikus termékek, mint a kávé, olívaolaj és fetasajt – ezeknek az emlékeit az eltűnő hirdetések is őrzik. A hirdetések nagy része az 1910 és 1930 közötti időszakból származik.

Két kedvencem volt a sétán. Az egyik az 1910-es évek hirdetéseit imitáló festmény, ami valószínűleg a negyedben valamikor később forgatott film díszlete volt, a másik pedig egy zsebkendőt (!) készítő cég hirdetése.

ads.jpgads2.jpg

Képek a sétáról itt.

És néhány saját felfedezés a város más részeiről:

ads3.jpgads5.jpgads4.jpgads7.jpg

süti beállítások módosítása